KattaSnart50...

Alla inlägg under juli 2008

Av Katarina - 31 juli 2008 17:39

Japp, det är ju trots allt bara den tredje dagen som jag är inne på. 1 kg per dag är bra och jag vet att det är nu i början som det går lättast. Jag har tänkt ut ett belöningssystem för mig själv. När jag gått ner 5 kg så får jag unna mig något, självklart inte något ätbart...När jag kommit ner till 80 kg så sänker jag gränsen till 3 kg.
Det var inga problem att få i sig de extra 3 literna vätska idag, voj, voj så varmt det har varit!
Jag har gjort absolut ingenting, känns jättehärligt! Legat ute i solen, läst, slappat och lyssnat på sommarprataren, konstnären Karin "Mamma" Andersson. Hon var riktigt bra att lyssna på. Jag brukar ladda ner ett antal av sommarpratarna till min telefon/mp3 och lyssna på när jag är ute och promenerar. Perfekt! Är det någon som är riktigt bra så glömmer man bort att man stretar på. Min favorit från tidigare år är Rickard Wolf, wow, vilket sommarprogram han hade. Jag tror att det fortfarande går att ladda ner.
Familjen åt palt idag till middag, det såg ruskigt gott ut...

Av Katarina - 30 juli 2008 17:13

Varmt och svettigt

Nu är jag inne på min andra dag på cambridgekuren. Ren kur, vilket innebär att jag bara dricker soppor/ milkshakes samt dricker så mycket vatten jag bara kan få i mig.

Undrar om jag inte ska köpa en bal toapapper nästa gång jag handlar, det blir en hel del springande på toa...
Jag har testat cambridgekuren förut, under vintern, men tyvärr så har det varit alldeles för mycket "lördag hela veckan" sedan i våras och jag har fullkomligt rusat upp i vikt. Har aldrig vägt så mycket i hela mitt liv! (förutom när jag väntat barn då förstås)

Målet är i alla fall att gå ner 20 kg till nästa sommar, pust!
Just nu: -1,2 kg

Way to go...

Presentation

Omröstning

Har du tänkt att vaccinera dig mot nya viruset? (svininfluensan)
 Ja
 Nej
 Har inte bestämt mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards