KattaSnart50...

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Pappa igen, nu är han inlåst...

Av Katarina - 15 januari 2009 08:07

Inte roligt att bli gammal. Nu har min pappa hamnat på en låst avdelning i väntan på att äldreboende ska ordnas. Vid två tillfällen i förr,förra veckan begav han sig ut mitt i natten i ca 17 gradig kyla. En natt tog han en taxi till den Ica affär han brukar handla på. Stackars taxichaufför, han försökte säkert övertyga honom om att det var fel tid att åka dit på. Kanske var det han som larmade den väktare som senare plockade upp honom lite nedkyld utanför affären. Jag blev väckt av hemtjänsten på morgonen som hade honom borta. Tidningen satt i dörren så vi förstod att han gett sig iväg tidigt. Via min svägerska kunde vi snappt spåra upp att han fanns på akuten där de "värmde upp honom" och han fick vila ut lite. Bara tre dagar senare så var det dags igen. Då hittade en dam honom mitt i natten ute och vandrande i området där han bor. Lika kallt var det som tidigare gången. Han satt på entrottoarkant, hade tydligen ramlat omkull. Via ambulans blev det så akuten igen och sedan in på den låsta avdelningen som han befinner sig på nu.
Inte kul att besöka honom där. Även om han är förvirrad mellan varven så är han långt ifrån det tillstånd som de andra patienterna som befinner sig där är i. Riktiga tomtar om ni ursäktar uttrycket.
Suck, nu är det bara att hoppas att det inte ska dröja hur länge som helst innan de hittar ett vettigt boende. Att han ska fortsätta bo i  sin egen lägenhet är uteslutet, det funkar tydligen inte längre.
Om det hade varit vår och inte så kallt hade jag skrivit på ett ansvarspapper så att han fått bo hemma i väntan på annat boende. Då hade det ju "spelat mindre roll" om han varit ute mitt i natten. Han skulle inte frysa i alla fall..


 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

15 januari 2009 18:52

Ugh, vad tufft!!! KRAAAAM!!! Kom ihåg en mycket viktig sak: det här är inte ditt fel. Kan vara värt att komma ihåg, mitt i alltihop.

Bra att han har en tillfällig lösning, iallafall. Mycket bättre än alternativet att gå ut mitt i vinternatten. :-( Stackars din gamle pappa...

Var rädd om dig!!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 14 oktober 2009 19:16

Vi har ju vetat det i flera år, det att dottern velat göra en tatuering. Nu är hon myndig sedan ett tag tillbaka och vi kan inte göra så mycket åt det. Jag vet att det är jättevanligt numer men jag kan fortfarande inte tycka att det är snyggt. ...

Av Katarina - 13 oktober 2009 18:29

Mm, alldeles strax så kommer det en som spanat in kattungarna på min hemsida och är intresserad av att köpa en. Voj, voj. Jag gruvar mig redan till de ska flytta härfrån. Nu har jag ju ett tag på mig att gosa med dom eftersom det tidigaste de kan fly...

Av Katarina - 11 oktober 2009 13:37

Ja, just nu är det ju det här, dvs kattungarna. som är viktigast...vad bryr man sig om svininfluensan som härjar hårt på skolan där yngsta sonen går (japp! Han går på den som det pratats om en hel del i nyheterna) Låt mig presentera underverken ige...

Av Katarina - 10 oktober 2009 00:16

 Så blev det då till slut en liten Burmakull i huset. Natten den 27 september födde Bimzan 5 små bebbar. På söndag blir dom två veckor. Två honor och troligtvis 3 hanar. En av bebbarna är jättesvår att avgöra om den är en hane eller hona. Just nu för...

Av Katarina - 5 maj 2009 22:16

Nu har jag inte varit här på evigheter! Orken och lusten att  skriva började tryta så det blev helt enkelt inte av. Nu skriver jag istället en del inne på viktklubb.se:s sida. Den besöker jag dagligen för att skriva in vad jag äter och ska förhoppnin...

Ovido - Quiz & Flashcards