KattaSnart50...

Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Läslusta

Av Katarina - 10 januari 2009 14:46

Jag blev inspirerad av Glada Katarinas inlägg häromdagen om läslust och kunde inte låta bli att delge er min lilla hög som väntar just nu.
Efter en tjejträff tidigare i veckan där vi kom in på nyligen lästa böcker, författare och läslust så var det bara att bege sig till bokhandeln dagen efter för att införskaffa några av tipsen.
Jag har inte startat på någon av dom än eftersom jag igår kväll läste ut en annan bok men jag tror att läsningen kommer att ske i denna ordning:

  • Skumtimmen av Johan Theorin. Honom hade jag inte hört talas om tidigare, tydligen har han bara hunnit ge ut två böcker ännu och utfrån vänninans prat så borde den passa mig alldeles utmärkt. "en blandning av gåtfullhet och mänskligt djup" Låter lovande!
  • Matildas sista val av Tamara McKinley. Henne har jag inte heller hört talas om. Det var kvinnan på bokhandeln som rekommenderade den när jag försökte knåpa ihop fyra böcker utifrån "köp fyra betala för tre..." "En roman om två kvinnor som i den hårda australiska vildmarken möter svårigheter och motgångar - men också förälskelse och passion" inte den typ av bok jag skulle ha valt spontant men rätt ofta blir man positivt överraskad av sådana här tips.
  • Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde. Jag har varken läst boken eller sett serien men har hört många som varit lyriska så nu är det dags.
  • Agenten av John Grisham. Jag har läst honom förut och visst skriver han spännande, kanske inte någon av mina favoriter men den här hade en av vänninorna sträckläst så den fick hänga med i köpet.

Jag får återkomma varefter jag har läst dom och ge mina egna bedömningar. Det blir till att lägga sig lite tidigare på kvällen så man orkar med ett ordentligt läspass...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 14 oktober 2009 19:16

Vi har ju vetat det i flera år, det att dottern velat göra en tatuering. Nu är hon myndig sedan ett tag tillbaka och vi kan inte göra så mycket åt det. Jag vet att det är jättevanligt numer men jag kan fortfarande inte tycka att det är snyggt. ...

Av Katarina - 13 oktober 2009 18:29

Mm, alldeles strax så kommer det en som spanat in kattungarna på min hemsida och är intresserad av att köpa en. Voj, voj. Jag gruvar mig redan till de ska flytta härfrån. Nu har jag ju ett tag på mig att gosa med dom eftersom det tidigaste de kan fly...

Av Katarina - 11 oktober 2009 13:37

Ja, just nu är det ju det här, dvs kattungarna. som är viktigast...vad bryr man sig om svininfluensan som härjar hårt på skolan där yngsta sonen går (japp! Han går på den som det pratats om en hel del i nyheterna) Låt mig presentera underverken ige...

Av Katarina - 10 oktober 2009 00:16

 Så blev det då till slut en liten Burmakull i huset. Natten den 27 september födde Bimzan 5 små bebbar. På söndag blir dom två veckor. Två honor och troligtvis 3 hanar. En av bebbarna är jättesvår att avgöra om den är en hane eller hona. Just nu för...

Av Katarina - 5 maj 2009 22:16

Nu har jag inte varit här på evigheter! Orken och lusten att  skriva började tryta så det blev helt enkelt inte av. Nu skriver jag istället en del inne på viktklubb.se:s sida. Den besöker jag dagligen för att skriva in vad jag äter och ska förhoppnin...

Ovido - Quiz & Flashcards