KattaSnart50...

Alla inlägg under oktober 2008

Av Katarina - 31 oktober 2008 15:59

Tänk vilken energi vissa människor kan suga ur en. De som alltid lyckas vända allting, vad man än gör så vänds det till något negativt. Jag är rätt så engagerad i vår kattklubb och lägger ner en hel del tid på det. Tyvärr finns det dom som aldrig vill hjälpa till men har en massa åsikter och ideer som de tycker andra ska genomföra. Ibland blir jag bara så trött på dessa typer och skulle vilja säga åt dom att dra dit......men så får man ta ett djupt andetag och försöka svara hyfsat pedagogiskt och trevligt.
Usch! Jag blir så trött. Hade behövt avreagera mig på något vis.
I helgen blir det i alla fall kattprat för hela slanten. Jag ska på seminarie om avel och genetik m.m delvis på engelska (skulle kanske gått en rep. kurs hos Glada Katarina innan) Intressant blir det säkert, omgivningen är jag ju också av samma sort, dvs de som inte bara pratar utan gör något ...

Av Katarina - 29 oktober 2008 22:20

Mm..nu har jag gjort slag i saken och beställt nya Tangoskor från Tyskland. Lite modig känner jag mig allt, tänk om dom inte passar! Nu brukar jag alltid ha samma storlek och det brukar inte vara problem men man kan ju inte låta bli att vara lite nojjig.
Så där jättebilliga är dom inte heller, jag undrar om jag någonsin köpt så dyra skor?
Katten har gått upp i vikt, kan det möjligen vara så att...nej, man törs inte uttala det.

Av Katarina - 25 oktober 2008 22:03

Men nog är det väl för häftigt! SAIK två i tabellen, samma poäng som 1:an. Det hade jag faktiskt inte vågat hoppas på när serien startade. Så kul! Luleå tog en bortaseger vilket också känns bra. Det är så få Norrlandslag i elitserien att man vill det ska gå bra för dom alla. Dvs hyfsat bra, de bör inte åka ut men kan hålla sig på den nedre halvan...
Nu får man ställa om klockan oxå. Det kommer nog att kännas bra nästa vecka, en timme mer att sova på morgonen är inte helt fel i vintermörkret.

Av Katarina - 24 oktober 2008 16:58

Nu är jag i verkligt behov av lite ledighet, något gott att äta (Africana) och något gott att dricka! Sen blir det väl som vanligt att man somnar lite lätt framför TV:n redan vid 21 snåret...

Av Katarina - 23 oktober 2008 13:01

Ja det känns kanske lite tidigt men jag är tvungen att starta arbetet med att ta fram årets julkort för jobbets räkning. Ett kul och kreativt arbete men man får jobba lite för att komma i rätt stämning. Solen lyser utanför fönstret och nån vit julsnö känns en bit bort för tillfället.
Ändå är jag lite sen med mitt julplanerande i år. Vid den här tiden brukar jag ha köpt ialla fall några julklappar. Nu har jag en gömd i garderoben och väntar på två böcker jag beställt. Inte så tokigt faktiskt att vara ute i tid däremot inte så ekonomiskt är jag rädd, det slutar ofta med att man har köpt för många julklappar ( inte i barnens ögon...)

Av Katarina - 19 oktober 2008 11:07

Nu börjar jag nämligen längta till vinters sändningar av skidskytte och längdskidåkning. Finns det något bättre sätt att tillbringa helgen på än att få se skidor på TV?
Övriga familjen håller inte riktigt med mig och suckar högljutt när jag helt dominerar tv-kontrollen vid dessa tillfällen. Ingen pedagogik eller rättvisa råder när det visas skidor, då kör jag helt sonika över familjen och sätter på den rätta kanalen. Diktatur var ordet för dessa tillfällen...
I min tidigare omröstning om surströmming så var det i alla fall hälften av de som röstat som gillade surströmming. Skönt att se och tack för röstandet.

Av Katarina - 18 oktober 2008 23:21

Ikväll blev det surströmming till middag. Så ooootroligt gott! Årets surisar är riktiga höjdare, bra sälta och fast kött. Känner ni doften av dessa läckerheter?
Man blir rätt så däst av den här typen av middag, resten av kvälllen har vi bara drönat i soffan och sett på hyrfilm. Först Bonneville, riktigt bra och mångfacetterad film. Som efterrätt till detta såg vi Sweeny Todd och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Njae..kanske, eller?
Imorgon blir det Spiderwick (tre filmer för 120kr i en vecka) tillsammans med yngste sonen. Den ser jag fram emot.

Godnatt!

Av Katarina - 17 oktober 2008 11:29

I går kväll var vi på konsert med the Mersey Beatles. Wow, så väldigt likt det lät och så otroligt många bra låtar. Ändå väntade jag förgäves på Eleanor Rigby (en av mina favoriter) och trots att den inte kom så hade de fått med så fantastiskt många andra superlåtar. Skrev Beatles någon dålig låt?

Videon nedan från You Tube (som inte är ifrån går kväll och  inte heller är min...) har inte någon vidare kvalite men man får en uppfattning om hur bra de lyckats få till soundet.

Ikväll blir det tjejmys, vin och ostbricka. Ahh...

Ovido - Quiz & Flashcards