KattaSnart50...

Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

En sak i taget, en sak i taget, en sak i taget...

Av Katarina - 21 januari 2009 07:34

Dt känns som att jag alltid klagar på något när jag skriver här. Å andra sidan är det kanske just det man behöver dvs få skriva av sig för att lätta lite på trycket. Nu går jag in i en period där jag måste träna mig i att tänka: "en sak i taget". Låter lätt men är det inte alla gånger.
Min pappa har fått plats på ett älderboende, gick fantastiskt snabbt med tanke på vilka köer det är. Fantastiskt roligt men baksidan av det innebär jobb. Det ska packas och flyttas ut från en hel lägenhet, sorteras, slängas, fördelas mellan syskon, säljas bostadsrätt etc. Det är där min tanketräning kommer in. Just nu gäller det att bara tänka steg ett som är planera och flytta de nödvändigaste sakerna till pappas nya boende i helgen. Inte tänka på hela biten på en gång för då blir jag så trött, så trött...

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 januari 2009 23:11

Vet hur det känns! Ta dig bara tid och använd bloggen till det DU behöver! Skriv vad du vill, när du vill. Det gör du helt rätt i!

Tänker på dig, din familj och dina söta kissar. Så småningom blir det vår och allt kommer till ro kring din pappa. Det kommer att bli bra för honom.

Ge dig själv en klapp på axeln och tänk på vilken bra dotter du är. Även om det ibland känns som man vill rymma någonstans, så tar man det hela bit för bit. Ge dig själv cred för det, för detta är tufft.

KRAAAAAAM!!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katta

23 januari 2009 11:28

tack för peppningen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 14 oktober 2009 19:16

Vi har ju vetat det i flera år, det att dottern velat göra en tatuering. Nu är hon myndig sedan ett tag tillbaka och vi kan inte göra så mycket åt det. Jag vet att det är jättevanligt numer men jag kan fortfarande inte tycka att det är snyggt. ...

Av Katarina - 13 oktober 2009 18:29

Mm, alldeles strax så kommer det en som spanat in kattungarna på min hemsida och är intresserad av att köpa en. Voj, voj. Jag gruvar mig redan till de ska flytta härfrån. Nu har jag ju ett tag på mig att gosa med dom eftersom det tidigaste de kan fly...

Av Katarina - 11 oktober 2009 13:37

Ja, just nu är det ju det här, dvs kattungarna. som är viktigast...vad bryr man sig om svininfluensan som härjar hårt på skolan där yngsta sonen går (japp! Han går på den som det pratats om en hel del i nyheterna) Låt mig presentera underverken ige...

Av Katarina - 10 oktober 2009 00:16

 Så blev det då till slut en liten Burmakull i huset. Natten den 27 september födde Bimzan 5 små bebbar. På söndag blir dom två veckor. Två honor och troligtvis 3 hanar. En av bebbarna är jättesvår att avgöra om den är en hane eller hona. Just nu för...

Av Katarina - 5 maj 2009 22:16

Nu har jag inte varit här på evigheter! Orken och lusten att  skriva började tryta så det blev helt enkelt inte av. Nu skriver jag istället en del inne på viktklubb.se:s sida. Den besöker jag dagligen för att skriva in vad jag äter och ska förhoppnin...

Ovido - Quiz & Flashcards