KattaSnart50...

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Danmark - duktiga på drama

Av Katarina - 28 januari 2009 22:19

För det mesta är det så, danskarna gör himla bra tv-drama och film. Danmark, Sverige och England ligger i en klass för sig enligt mig. Ikväll har jag avnjutit första delen av Sommer. En serie om en familj, sjukdom och splittring. Låtet inte så upplyftande förstås men det är en njutning att se bra skådelspeleri, manus etc. Dessutom känner jag igen mig i historien, pappan som är på väg in i demens eller Alzheimer. De första tecknen och ångesten, oron hos alla inblandade. Det här blir defintivt en serie att följa känner jag. Onsdagar kl. 21, SVT1, kom ihåg det!

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

29 januari 2009 09:33


Får hålla utkik på nätet, jag är TV-fri. ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 14 oktober 2009 19:16

Vi har ju vetat det i flera år, det att dottern velat göra en tatuering. Nu är hon myndig sedan ett tag tillbaka och vi kan inte göra så mycket åt det. Jag vet att det är jättevanligt numer men jag kan fortfarande inte tycka att det är snyggt. ...

Av Katarina - 13 oktober 2009 18:29

Mm, alldeles strax så kommer det en som spanat in kattungarna på min hemsida och är intresserad av att köpa en. Voj, voj. Jag gruvar mig redan till de ska flytta härfrån. Nu har jag ju ett tag på mig att gosa med dom eftersom det tidigaste de kan fly...

Av Katarina - 11 oktober 2009 13:37

Ja, just nu är det ju det här, dvs kattungarna. som är viktigast...vad bryr man sig om svininfluensan som härjar hårt på skolan där yngsta sonen går (japp! Han går på den som det pratats om en hel del i nyheterna) Låt mig presentera underverken ige...

Av Katarina - 10 oktober 2009 00:16

 Så blev det då till slut en liten Burmakull i huset. Natten den 27 september födde Bimzan 5 små bebbar. På söndag blir dom två veckor. Två honor och troligtvis 3 hanar. En av bebbarna är jättesvår att avgöra om den är en hane eller hona. Just nu för...

Av Katarina - 5 maj 2009 22:16

Nu har jag inte varit här på evigheter! Orken och lusten att  skriva började tryta så det blev helt enkelt inte av. Nu skriver jag istället en del inne på viktklubb.se:s sida. Den besöker jag dagligen för att skriva in vad jag äter och ska förhoppnin...

Ovido - Quiz & Flashcards